Sursa foto: https://lv-fricktal.ch/2017/11/16/trainingslager-2018-anmeldeschluss-5-november-2017/

 

Atunci când optați pentru un loc de muncă în Germania, printre primele lucruri pe care ar trebui să le faceți este obținerea unei reședințe (Anmeldung).

Așa cum, prin traducere, termenul Anmeldung înseamnă înregistrare, așa și obținerea reședinței înseamnă că trebuie să vă înregistrați la evidența populației din Germania. În articolul de față vă este prezentat ceea ce trebuie să faceți spre obținerea acesteia.

Reședința, Anmeldung, este obligatorie dacă locuiți mai mult de trei luni în Germania, dacă lucrați, studiați sau faceți un intership, dacă trebuie să semnați diferite contracte precum cel de deschidere a unui cont bancar sau dobândirea unui abonament  telefonic. Dacă sunteți doar într-o vacanță scurtă, acesta nu este necesar.

Intervalul în care trebuie făcută înregistrarea diferă puțin în funcție de zona în care vă aflați. De exemplu, în Berlin, este un interval de 2 săptămâni pentru a vă ocupa de înregistrare din momentul în care v-ați mutat în noua locuință. În celelalte zone, termenul este de o săptămână, interval suficient pentru a vă face o programare la biroul de înregistrări (Buergeramt/ Meldeamt).

Așadar, acum că ați aflat ce înseamnă Anmeldung, condițiile în care acesta este obligatoriu, dar și intervalul în care poate fi obținut, trebuie să aflați și ce documente sunt necesare. Documentele ce nu trebuie să vă lipsească în ziua în care mergeți la programarea de la Buergeramt/Meldeamt sunt:

  • Pașaportul;
  • Contractul/acordul de închiriere (Mietvertrag)  sau de cumpărare (Kaufvertrag);
  • Formularul de înregistrare completat (Meldeformular).

În cazul în care vă mutați împreună cu familia (copii, soție/soț), vă sunt necesare și:

  • Certificatul de naștere (Geburtsurkunde) sau Buletinul Ausweis – tradus internațional sau în limba germană;
  • Copie după certificatul de căsătorie – tradus internațional sau în limba germană.

Dacă până acum nu ai găsit o firmă care să îți inspire  încredere în găsirea unui loc de muncă în străinătate, MeisterJob este soluția!

 

Articol realizat și adaptat de Andreea Vintilă – Practicant MeisterJob România

 

 

Ne poți contacta la:

Fix: 0040 368 008 791

Mobil: 0040 771 454 060,  0040 770 135 505

SAU

E-mail candidați/CV-uri: info@meisterjob.com

De luni până vineri în intervalul orar 09:00-17:00

Oferte de muncă: https://meisterjob.ro/