Tunelurile există din cele mai vechi timpuri. Primele tuneluri erau naturale, formate în diverse peșteri. Inspirați de aici, egiptenii, grecii, romanii și multe alte popoare au început să construiască astfel de lucrări cu milenii în urmă, fie în scop religios, fie pentru exploatări miniere. Începând cu secolul al XV-lea, construcția tunelurilor a început să ia amplaore. În prezent, există tuneluri care sunt o adevărată minune inginerească, facilitând transportul rapid pe distanțe mari.

MeisterJob îți prezintă un top al celor mai lungi și mai sigure tuneluri din Europa de azi:

1. Laerdal, Norvegia

Lungime: 24,51 kilometri

Anul inaugurării: 2000

Sursa foto: https://www.oglaend-system.com/infrastructure-references/the-world-s-longest-road-tunnel-lardal-tunnel-article30135-50038.html 

Laerdal din Norvegia este cel mai lung tunel rutier din lume, cu o lungime de 24,5 kilometri. Acesta leagă orașele Lærdal și Aurland din vestul Norvegiei. Costrucția tunelului a fost demarată în anul 1995 și a fost finalizată cinci ani mai târziu, în anul 2000. Laerdal face parte din șoseaua E16 și constituie o parte importantă a principalei căi de legătură dintre Oslo şi Bergen, cele mai mari oraşe din Norvegia.

Aspectul cel mai interesant la acest tunel constă în cele trei peșteri artificiale, care separă secțiunile tunelului, menite să întrerupă monotonia deplasărilor în subteran.

Tunelul nu are ieșiri de urgență, însă are 15 zone pentru întoarcere, este dotat cu sisteme de observare, cu telefoane de urgență la fiecare 250 metri și extinctoare la fiecare 125 metri.

 

2. St. Gotthard, Elveția

Lungime: 16,91 kilometri

Anul inaugurării: 1980

Sursa foto: https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Road_Tunnel

 

După lucrări de construcție ce s-au întins pe o perioadă de zece ani, St. Gotthard a fost inaugurat cu mare fast în anul 1980, fiind, la vremea respectivă, cel mai lung tunel rutier din lume (titulatură pe care a deținut-o vreme de 20 ani, până când a fost dat în folosință tunelul Lardal din Norvegia).

În prezent, tunelul St. Gotthard a ajuns să fie traversat zilnic de circa 17.000 vehicule, fiind așadar un punct rutier extrem de circulat. Din cauza faptului că are o singură bandă pe sens, este adesea locul unor ambuteiaje de anvergură. Pentru a reduce congestionarea traficului, autoritățile elvețiene au decis să construiască un nou pasaj rutier prin munții Gotthard, însă proiectul nu va fi inaugurat mai devreme de anul 2027.

Până atunci, pentru a spori siguranța călătorilor care traversează tunelul St. Gotthard în cazul unui incediu, există adăposturi la intervale de 250 metri pe partea de est. De asemenea, tunelul actual este conectat cu un alt tunel de securitate, care este situat la o distanță de 30 de metri. Adăposturile au un sistem de ventilație separat și modern, pentru a preveni intrarea fumului în caz de incendiu.

 

3. Arlberg, Austria

Lungime: 13,97 kilometri

Anul inaugurării: 1978

Sursa foto: https://ro.pinterest.com/pin/334462709800316234/?lp=true

 

Cel mai lung tunel rutier al Austriei a fost construit între iulie 1974 și decembrie 1978, făcând legătura între landurile Tirol și Vorarlberg. În prezent, tunelul este tranzitat zilnic de circa 8.000 vehicule, respectiv de aproape trei milioane de vehicule anual. Arlberg este prevăzut cu opt ieșiri de urgență, iar traficul este monitorizat de circa 40 camere video.

În anul 2017, pasajul a fost renovat în vederea îmbunătățirii standardelor de siguranță. În urma lucrărilor de reparație s-au construit și căi de evacuare suplimentare.

 

 

4. Fréjus, Franța-Italia

Lungime: 12,89 kilometri

Anul inaugurării: 1980

Sursa foto: https://structurae.net/en/structures/frejus-tunnel

 

Frejus este un tunel rutier care leagă Franţa şi Italia. Construcția a durat 7 ani și a fost finalizată în 1980. În urma unui accident în tunelul Mont Blanc în 1999, a fost îmbunătățită siguranţa și în tunelul Frejus. S-a impus o limită strictă de 70 kilometri pe oră în ceea ce privește viteza şi o distanţă de siguranţă de 150 m între vehicule. Tunelul a fost echipat cu cele mai noi detectoare de fum şi flăcări, iar un sistem de camere video a fost montat pentru a detecta viteza de trafic. Au fost instalați senzori de temperatură la distanţe scurte în întregul tunel, precum și hidranți de incendiu la fiecare 130 de metri. Există 11 puncte de siguranţă de-a lungul tunelului echipate cu telefoane, amplificatoare conectate la camera de control, dar și o conductă de ventilaţie separată pentru a furniza aer curat.

 

 

 

Dacă până acum nu ai găsit o firmă care să îți inspire încredere în găsirea unui loc de muncă în străinătate, MeisterJob este soluția!

 

 

Ne poți contacta la:

Fix: 0040 368 008 791

Mobil: 0040 771 454 060,  0040 770 135 505

SAU

E-mail candidați/CV-uri: info@meisterjob.ro

De luni până vineri în intervalul orar: 09:00-17:00

Oferte de muncă: https://meisterjob.ro/